A A A

Ce trebuie să conțină cererea de chemare în judecată?

02 Aprilie 2025 | 19

Pentru a depune o cerere de chemare în judecată într-o instanță din Republica Moldova, trebuie să respectați anumite reglementări prevăzute de Codul de procedură civilă.

Iată principalele informații și pași necesari pentru a depune o cerere de chemare în judecată.

În cerere trebuie să indicați:

1. Instanţa căreia vă adresați;

2. Datele părților:

  •           Reclamantul (persoana care formulează cererea) - nume, sau după caz denumire, domiciliul sau sediul complet, codul de identificare al persoanei (IDNP) sau numărul de identificare de stat (IDNO), datele bancare și numele reprezentantului pentru persoanele juridice, alte informații relevante (de exemplu, număr de contact, adresă de email).
  •           Pârâtul (persoana dată în judecată) - nume, sau după caz denumire, domiciliul sau sediul complet, codul de identificare al persoanei (IDNP) sau numărul de identificare de stat (IDNO), dacă este cunoscut, alte date de identificare cunoscute.
  • 3. Obiectul cererii, esenţa încălcării sau a pericolului de încălcare a drepturilor. Trebuie să specificați clar și detaliat ce solicitați de la instanță, pretențiile reclamantului către pârât. De exemplu: încasarea datoriei, constatarea nulității unui act juridic, desfacerea căsătoriei, etc. Cererea trebuie să fie formulată în termeni preciși, astfel încât instanța să poată înțelege.
  • 4. Motivarea cererii. Detaliați faptele și situația care v-au determinat să formulați cererea. Indicați temeiul legal pe care îl invocați pentru a solicita drepturile respective, făcând referire la legislația în vigoare.
  • 5. Probele. Listați toate probele pe care le veți utiliza pentru a susține cererea, cum ar fi: documente (contracte, corespondență etc.), martori, expertize, alte dovezi care pot ajuta la soluționarea litigiului.

 

Cererea trebuie semnată de către reclamant sau de avocatul acestuia, în cazul în care este reprezentat.

 

  • La cererea de chemare în judecată se anexează:
  • - copiile de pe cerere şi de pe înscrisuri, certificate, pe proprie răspundere, într-un număr egal cu numărul de pîrîţi şi de intervenienţi, plus un rînd de copii pentru instanţă;
  • - copia de pe actul de identitate al reclamantului persoană fizică;
  • - dovada plății taxei de stat și/sau de taxei de timbru;
  • - date despre respectarea procedurii de soluţionare prealabilă a litigiului pe cale extrajudiciară, dacă este cazul;
  • - dacă cererea este depusă de un avocat, va trebui să fie anexat documentul ce legalizează împuternicirile
  • - alte documente, cereri și demersuri.

 

Este important să vă asigurați că cererea este redactată corect și că sunt respectate toate formalitățile legale. Dacă aveți îndoieli sau întrebări suplimentare, este recomandat să consultați un avocat pentru a vă oferi asistență juridică.