A A A

Comisia de Concurs - anunţă prelungirea termenului de depunere a dosarelor de participare la concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante în cadrul Secretariatului Judecătoriei Criuleni (termen limită 18 mai 2016)

10 Mai 2016 | 0

         A P R O B:          

Preşedintele Judecătoriei Criuleni

______________ Viorica Ursu

 

I N F O R M A Ţ I E

privind condiţiile de desfăşurare a concursului

 

 În conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 11 martie 2009, Judecătoria Criuleni  anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs.

 

Informaţie privind condiţiile de desfăşurare a concursului:

1. Denumirea autorităţii publice: Judecătoria Criuleni

2. Sediul: oraşul Criuleni, strada 31 august, nr. 70

3.Denumirea funcţiei publice vacante: asistent judiciar al Grefei Judecătoriei Criuleni

 

Termenul de depunere a documentelor.

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este prelungită până la data de  18 mai 2016.

 

 Scopul general al funcţiei:

Asistă judecătorul la înfăptuirea actului de justiţie.

 

 Sarcinile de bază:

1. Colectează actele normative necesare judecătorului şi altă informaţie necesară pentru judecarea dosarului distribuit judecătorului;

2. Generează problemele de drept în dosarele şi cererile distribuite judecătorului respectiv şi elaborează recomandări pe marginea problemelor legate de interpretarea şi aplicarea legii;

3. Verifică prezenţa actelor care urmau a fi prezentate de către participanţii la proces;

4. Elaborează la indicaţia judecătorului, proiecte de acte judiciare le depersonalizează şi le publică pe pagina web a instanţelor judecătoreşti;

5. Participă în grupuri de lucru şi în comisii, în limitele competenţei sale;

6. Îndeplineşte la indicaţia judecătorului, alte atribuţii legate de înfăptuirea justiţiei;

 

 Condiţiile de participare la concurs:

  Condiţii de bază:

-  să deţină cetăţenia Republicii Moldova;

- să posede limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbită în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

- capacitatea deplină de exerciţiu;

- nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;

- să fie aptă, din punct de vedere a sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;

- în ultimii 3 anii, să nu fi fost destituit dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) al Legii nr. 158 din 04 iulie 2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;

Condiţii specifice:

Studii: superioare juridice, absolvite cu diplomă de licenţă, vechime în muncă 3 ani.

Cunoştinţe:

-                Cunoaşterea legislaţiei RM;

-                Cunoaşterea limbii de stat şi rusă, cunoaşterea altor limbi va constitui un avantaj;

-                Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.

 

Abilităţi:de lucru cu informaţia, organizare, elaborare a proiectelor de acte judecătoreşti, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

 

Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, rezistentă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

 

  B I B L I O G R A F I E :

·         Constituţia Republicii Moldova.

  Acte legislative specifice domeniului de specialitate:

·          Codul de procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;

·          Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2003;

·          Codul Muncii al Republicii Moldova din 28.03.2003;

·          Codul Familiei al Republicii Moldova din 26.10.2000;

·          Codul Penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;

·          Codul de Procedură Penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;

·          Codul Contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;

·          Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;

·          Legea nr. 544-XIII din 20 iulie 1995 cu privire la statutul judecătorului;

·          Legea nr. 87 din 21.04.2011 privind repararea de către stat a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărârii judecătoreşti;

·          Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000;

 

 Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

·         Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

·         Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;

·         Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;

·         Legea privind accesul la informaţie nr. 982 din 11.05.2000;

·         Legea nr. 1264-XV din 19.07.2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;

·         Legea nr. 90-XVI din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;

·         Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;

·         Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice.

·         Instrucţiunea cu privire la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţi de apel aprobată prin Hotărârea nr. 142/4 din 04 februarie 2014 a Consiliul Superior al Magistraturii;

·         Hotărârea CSM nr. 504/17 din 03 iunie 2014 privind Regulile de conduită a justiţiabililor şi a altor persoane în instanţa judecătorească

 Lista documentelor necesare ce urmează a fi prezentate:

Persoanele interesate pot depune personal (prin poştă /prin e-mail) dosarul de concurs, care conţine:

a) formularul de participare,

b) copia buletinului de identitate;

c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d) copia carnetului de muncă;

e) certificatul medical;

f) cazierul juridic sau declaraţia pe propria răspundere;

g) alte acte.

Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora.

 Locul desfăşurării concursului.

Locul depunerii documentelor de participare la concurs şi de desfăşurare a concursului este Judecătoria Criuleni, cu sediul oraşul Criuleni, str. 31 august, nr. 70, telefon te contact 0(248) 20-267.