A A A

Plan anual de acţiuni Judecătoria Criuleni pentru anul 2015

24 Iulie 2015 | 3
APROBAT:
________________________
Preşedintele Judecătorie Criuleni
Evghenii Sanduţa
 
15 ianuarie 2015
 
 
PLAN ANUAL DE ACŢIUNI
JUDECĂTORIA CRIULENI PENTRU ANUL 2015
 

Obiectiv #1: Gestionarea eficientă a circuitului tuturor dosarelor civile, comerciale, contencios administrativ, contravenţionale şi penale parvenite în instanţa de judecată

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

1.1. Recepţionarea şi înregistrarea cererilor de chemare în judecată, dosarelor penale, materialele judecătorului de instrucţie, cererilor de apel, cererilor de recurs şi alte materiale prezentate instanţei de judecată spre soluţionare.

Rata (%) cererilor recepţionate şi înregistrate conform cerinţelor în termen.

În decurs de 24 de ore din ziua recepţionării.

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.2.Înregistrarea cererilor de chemare în judecată civile, comerciale ,contencios administrativ, contravenţionale, penale, materialele judecătorului de instrucţie, cererile de apel, cererile de recurs şi alte materiale prezentate instanţei de judecată spre soluţionare în PIGD.

Rata (%) de înregistrare a cererilor de chemare în judecată, dosarelor penale,materialelor judecătorului de instrucţie,cererilor de apel şi recurs şi altor materiale prezentate instanţei de judecată spre soluţionare.

În decurs de 24 de ore din ziua recepţionării.

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.3.Înregistrarea manuală a cererilor de chemare în judecată, a dosarelor penale, a materialelor judecătorului de instrucţie în Fişa de evidenţă şi Registrul alfabetic.

Rata (%) dosarelor înregistrate în Registrul alfabetic.

Rata (%) de completare a Fişei de evidenţă conform cerinţelor, în termen.

În decurs de 24 de ore din ziua recepţionării

În dependenţă de mişcarea dosarului.

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.4.Transmiterea tuturor dosarelor înregistrate conform repartizării aleatorii contrasemnătură judecătorilor.

Rata (%) dosarelor repartizate aleatoriu contrasemnătură judecătorilor.

Număr erori semnificative în gestionarea circuitului de dosare.

În decurs de 24 de ore din ziua recepţionării

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.5.Expedierea tuturor dosarelor cu apel şi recurs în instanţa ierarhic superioară.

Rata (%) dosarelor cu apel şi recurs expediate în termen.

La solicitare

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.6.Executarea imediată a hotărîrilor judecătoreşti intrate în vigoare.

Rata (%) hotărîrilor judecătoreşti executate imediat în termen.

La necesitate

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.7.Transmiterea,înregistrarea, ţinerea evidenţei, dosarelor şi documentaţiei transmise în arhivă.

 

Rata (%) dosarelor transmise în arhivă în termen.

Permanent

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

1.8.Distrugerea, copierea autorizată a datelor cu caracter personal stocate pe suport de hîrtie.

Rata (%) distrugerii,copierii autorizate a datelor cu caracter personal stocate pe suport de hîrtie.

La expirarea termenului de păstrare a dosarului;

La solicitare

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

Arhivar

 

Obiectiv #2: Asigurarea examinării tuturor dosarelor în mod eficient şi în termenele stabilite de legislaţia în vigoare în vederea stabilirii corectitudinii aplicării legislaţiei de specialitate

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

2.1. Examinarea datelor statistice şi întocmirea tuturor notelor informative

Rata (%) notelor informative întocmite conform cerinţelor, în termen.

La solicitare

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

2.2. Întocmirea rapoartelor statistice în baza fişelor de evidenţă a tuturor dosarelor.

Rapoarte statistice elaborate conform cerinţelor, în termen.

Trimestrial, semestrial, anual

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

2.3. Nivel adecvat de protecţiei la prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul sistemului de evidenţă gestionat.

Rata (%) de protecţie a datelor cu caracter pesonal în cadrul sistemului de evidenţă gestionat.

Permanent

Secţia evidenţă şi documentare procesuală

2.4. Întocmirea avizelor la toate proiectele de acte normative parvenite spre examinare.

Rata (%) proiectelor de acte normative cu avize elaborate, în termen.

La necesitate

Serviciu sisematizare şi generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

 

Obiectiv #3: Gestionarea eficientă a tuturor petiţiilor parvenite în instanţa de judecată şi prezentarea răspunsurilor în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în termenele stabilite

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

3.1. Înregistrarea tuturor petiţiilor în ziua parvenirii în instanţa de judecată.

Rata (%) petiţiilor înregistrate, în termen în Registru de evidenţă a petiţiilor.

În ziua recepţionării

Secţia documentare procesuală

 

3.2. Desemnarea şi informarea executorului pentru petiţiile înregistrate;Monitorizarea întocmirii răspunsurilor la petiţiile înregistrate.

Rata (%) petiţiilor examinate în termen.

30 zile

Preşedintele instanţei.

Şef secretariat .

3.3. Expedierea răspunsurilor tuturor petiţionarilor.

Rata (%) răspunsurilor expediate în termen.

Cu cel puţin 3 zile înainte de expirarea termenului de examinare

Secţia evidenţă documentare procesuală

 

Obiectiv #4: Administrarea eficientă a procesului de judecată de către grefierii instanţei de judecată

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

4.1. Întocmirea şi afişarea informaţiei privind cauzele fixate pentru judecare, inclusiv privind obiectul acestora.

Rata (%) de întocmire şi afişare a informaţiei privind cauzele fixate pentru judecare.

Cu cel puţin trei zile înainte de data şedinţei

Grefieri

4.2. Întocmirea şi expedierea tuturor participanţilor la proces a citaţiilor cu aviz de recepţie.

Rata (%) citaţiilor întocmite şi expediate tuturor participanţilor la proces, în termen.

Zilnic

Grefieri

Secţia evidenţă documentare procesuală

4.3. Pregătirea sălii de şedinţă şi a sistemului audio FEMIDA pentru desfăşurarea tuturor şedinţelor de judecată.

Rata (%) şedinţelor de judecată organizate conform cerinţelor, în termen.

Zilnic

Grefieri

4.4. Întocmirea proceselor-verbale pentru toate şedinţele de judecată şi anexarea acestora în dosarele manuale precum şi în PIGD.

Procese-verbale întocmite conform cerinţelor, complet şi veridic, în termen.

Calitatea organizării şedinţelor de judecată (înaltă, medie, scăzută):

Rapiditatea înregistrării datelor

Corectitudinea înregistrării datelor

Acurateţea datelor înregistrate

Zilnic

Grefieri

4.5. Prelucrarea şi actualizarea prin certificare a datelor cu caracter personal în scopuri concrete.

Rata (%) prelucrării şi actualizării prin certificare a datelor cuc aracter personal în scopuri concrete.

La necesitate

Grefierii

 

Obiectiv #5:Administrarea eficientă a procesului de judecată de către asistenţii instanţei de judecată

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

5.1 Elaborarea proiectelor de acte judiciare în format electronic.

Rata(%) de proiecte de acte judiciare elaborate în format electronic.

 

Permanent

Asistenţi

judiciari

5.2 Depersonalizarea datelor cu caracter personal din actele judecătoreşti ale instanţei de judecată şi publicarea lor.

Rata(%) datelor cu caracter personal şi actele judiciare depersonalizate şi publicate în raport cu cele emise în termenii stabiliţi.

Permanent

Asistenţii judiciari

5.3 Colectarea actelor normative necesare judecătorului şi altă informaţie necesară pentru judecarea dosarului distribuit judecătorului.

*Rata(%)de colectare a actelor normative.

Permanent

Asistenţii judiciari

5.4 Generalizarea problemelor de drept în dosarele distribuite judecătorului şi elaborarea recomandărilor pe marginea problemelor legate de interpretarea şi aplicarea legii.

Rata(%) de recomandări elaborate.

 

La necesitate

Asistenţii judiciari

5.5 Asigură accesul la dosarele în proces de examinare justiţiabililor şi avocaţilor în bază de mandat cu completarea şi semnarea declaraţiei.

Rata(%) de declaraţii completate şi semnate.

Permanent

Asistenţii judiciari

Obiectiv #6: Asigurarea accesului liber la informaţiile cu caracter public prin furnizarea operativă, corectă şi eficientă a informaţiei tuturor factorilor interesaţi, în conformitate cu legislaţia în vigoare

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

6.1. Prelucrarea informaţiilor ce conţin date cu caracter personal.

Rata (%) de prelucrare a informaţiilor ce conţin date cu caracter personal

La necesitate

Serviciu sistematizare, generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

6.2.Pregătirea tuturor notelor informative, la solicitare, privind accesul la informaţie.

Rata (%) notelor informative elaborate conform cerinţelor, în termen

Calitatea notelor informative (înaltă, medie, scăzută):

Corectitudinea informaţiei

Coerenţa, logica informaţiei

Numărul erori de semnificative

15 zile de la solicitare

Serviciu sistematizare, generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

6.3. Administrarea sistematică a poştei electronice a instanţei judecătoreşti.

Rata (%) mesajelor recepţionate imediat;

Rata (%) mesajelor transmise persoanelor responsabile în termen;

Registrul de evidenţă întocmit conform cerinţelor, în termen.

Zilnic

Serviciu sistematizare, generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

6.4. Întocmirea tuturor rapoartelor statistice trimestriale, semestriale şi anuale privind generalizarea practicii judiciare.

Rata (%) rapoartelor statistice întocmite conform cerinţelor, în termen

La solicitare

Serviciu sistematizare, generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

6.5. Elaborarea avizelor la toate proiectele de acte normative parvenite spre examinare/coordonare.

Rata (%) proiectelor de acte normative cu avize elaborate, conform cerinţelor, în termen.

La solicitare

Serviciu sistematizare, generalizare a practicii judiciare şi relaţii cu publicul

 

Obiectiv #7: Asigurarea gestionării eficiente a resurselor umane din cadrul instanţei judecătoreşti, în conformitate cu prevederile actelor normative în domeniu

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

7.1. Ocuparea tuturor funcţiilor publice/posturilor vacante prin organizarea şi desfăşurarea concursurilor, promovare,detaşare şi transfer.

Rata (%) funcţiilor/posturilor ocupate;

Rata (%) funcţiilor publice ocupate în bază de merit (promovare);

Rata (%) concursurilor organizate şi desfăşurate conform cerinţelor, în termen ;

Decembrie2015

Preşedinte;

Specialist serviciu resurse uman.

7.2. Elaborarea planului de instruire a personalului instanţei judecătoreşti în baza necesităţilor identificate de instruire a personalului, precum şi monitorizarea implementării acestuia.

Plan de instruire aprobat, în termen;

Rata (%) de executare a Planului de instruire;

Rata (%) funcţionarilor publici instruiţi minimum 40 ore/an.

Perioada anului 2015

Mentorul;

Şef secretariat; Specialist serviciu resurse umane.

7.3. Analiza,monitorizarea şi evaluarea colectivă a personalului instanţei de judecată.

Procedura de evaluare a performanţelor colective implementată în termen;

Rapoartele semestriale şi anual de activitate prezentate Comisiei de evaluare, în termen;

Rata (%) şedinţelor Comisiei de evaluare cu procese-verbale întocmite conform cerinţelor, în termen.

Simestrial

Şef secretariat;

Specialist serviciu resurse umane.

7.4. Analiza,monitorizarea şi evaluarea performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici.

Implementarea procedurii de evaluare în termen;

Rata (%) funcţionarilor publici care întrunesc condiţiile evaluării;

Rata (%) funcţionarilor publici cu obiective stabilite, vizate, în termen;

Rata (%) respectării etapelor procedurii de evaluare a performanţelor profesionale.

Anual

Şef al secretariatului

Serviciul resurse umane

7.5. Evidenţa şi administrarea tuturor documentelor cu privire la personalul instanţei de judecată.

Rata (%) tabelelor de pontaj întocmite conform cerinţelor, prezentate în termen;

Rata (%) dosarelor personale întocmite conform cerinţelor, în termen;

Rata (%)carnetelor de muncă întocmite conform cerinţelor, în termen.

Lunar

Serviciul resurse umane

7.6. Întocmirea tuturor proiectelor de acte administrative cu privire la personal şi activitatea instanţei.

Rata (%) actelor administrative întocmite conform cerinţelor, în termen;

Calitatea proiectelor actelor administrative (înaltă, medie, scăzută):

Corectitudinea/legalitatea informaţiei

Numărul de erori semnificative

Formatul şi aspectul actului administrativ

La necesitate

Serviciul resurse umane

7.7. Prelucrarea informaţiilor ce conţin date cu caracter personal.

Rata (%) de prelucrare a informaţiilor ce conţin date cu caracter personal.

Pe perioada activităţii angajaţilor în cadrul autorităţii publice

Serviciul resurse umane

 

Obiectiv #8: Gestionarea eficientă şi corectă a resurselor financiare şi materiale ale instanţei judecătoreşti

Acţiuni

Indicatori de produs/rezultat

Termen de realizare

Responsabil

8.1. Elaborarea bugetului instanţei judecătoreşti pentru anul 2016.

Bugetul instanţei judecătoreşti elaborat / aprobat în termen.

Iunie 2015

Şef secretariat,

Contabil-şef

8.2. Executarea bugetului instanţei judecătoreşti conform destinaţiei.

Rata (%) bugetului asimilat;

Lipsa devierilor semnificative la executarea bugetului.

Decembrie 2015

Şef secretariat, contabil-şef

8.3. Încheierea tuturor contractelor de prestare a serviciilor, precum şi evidenţa acestora în registrele corespunzătoare.

Rata (%) contractelor încheiate în termen;

Rata (%) contractelor încheiate înregistrate, în termen.

Decembrie2014-Ianuarie 2015

Şef secretariat,

Contabil-şef

8.4. Întocmirea tuturor dărilor de seamă trimestriale, semestriale, anuale şi prezentarea lor către instituţiile abilitate.

Rata (%) dărilor de seamă întocmite conform cerinţelor, prezentate în termen;

Lipsa avizelor/obiecţiilor de la instituţiile responsabile.

Decembrie2015

Contabil-şef

8.5. Întocmirea tuturor rapoartelor statistice şi prezentarea acestora către instituţiile abilitate.

Rata (%) rapoartelor statistice întocmite conform cerinţelor, prezentate în termen.

Decembrie 2015

Contabil-şef

8.6. Evidenţa tuturor bunurilor materiale în registrele respective.

Rata (%) bunurilor materiale aflate în gestiune înregistrate, conform cerinţelor, în termen.

Decembrie 2015

Contabil-şef

8.7. Prelucrarea datelor cu caracter personal conţinute în sistemul de evidenţă contabilă în cadrul autorităţii publice.

Rata (%) de prelucrare a datelor cu caracter personal conţinute în sistemul de evidenţă contabilă.

Permanent

Contabil-şef

 

 

Şef al Secretariatului                                                                                                                          Lucia Negura
Judecătoria Criuleni